marți, 9 februarie 2010

Romanii citesc numai tabloidele


Ultimul val al Studiului National de Audienta ( tiraj masurat in perioada octombrie 2008 - octombrie 2009) ne confirma ceea ce stiam deja: romanii citesc numai tabloide.
Lansat pentru prima data in Anglia, taboidul era "ziarul de duminica" si prezenta stiri usurele, dar care invadau deseori intimitatea unor persoane. Ca a fost exportat cu succes in Romania nu mai e de mult un secret: fetele de la pagina 5, cea de la meteo cu cea care jura ca s-a culcat cu un fotbalist sunt prezente cotidiene foarte gustate de cititori. De altfel toata presa scrisa, radio si televizata, par sa fi prins acest microb, asa ca fetele de care vorbem mai sus, dar si baieti de bani gata "dorobantieri" sau "bambuisti", isi vor da intalnire pe platourile unei televiziuni pentru a barfi alti "colegi de breasla"sau alte "prietene".
Efortul anumitor jurnalisti de a se intoarce la filonul dur, al presei adevarate: anchete, mari reportaje, dezvaluiri cutremuratoare in stilul obiectiv si sobru al BBC se dovedeste a fi o utopie. Romanii sunt iubitori de chiloti si de scandaluri, asa ca presa asa-zis "quality" este pe cale de disparitie. Iata si dovada:




Libertatea - 1.429.000 (1.425.000)
Click - 1.055.000 (938.000)
Cancan - 958.000 (961.000)
Gazeta Sporturilor - 734.000 (758.000)
Jurnalul National - 696.000 (698.000)
Adevarul - 590.000 (517.000)
Pro Sport - 590.000 (624.000)
Evenimentul Zilei - 524.000 (544.000)
Romania libera - 253.000 (254.000)
Ziarul Financiar - 242.000 (253.000)
Gandul - 234.000 (247.000)
Curierul National - 162.000 (166.000)




Cat priveste cele cateva saptamanale economice care se chinuie sa supravietuiasca, situatia este urmatoarea:




Saptamana Financiara - 305.000 (307.000)
Capital - 268.000 (286.000)
Business Magazin - 84.000 (85.000)

Un comentariu:

  1. ..spune-mi ce citesti, sa iti spun cine esti..nu prea merge, dar Romania tabloida va avea viata lunga.

    RăspundețiȘtergere