luni, 15 februarie 2010

"Taxa pe neatentie" de Valentine's Day


Duminica a fost Valentine's Day sau "Ziua indragostitilor", dar stiati asta deja, asa-i? Televiziunile si vitrinele magazinelor s-au umplut ochi de panglici, Cupidoni si inimioare colorate, asa ca nu puteai sa ignori o asa explozie de simboluri kitch-oase ale iubirii.

Chiar daca recent unele femei, o includ aici si pe prietena mea, au inceput sa protesteze impotriva acestei sarbatori prea "comerciale" si neromanesti pe deasupra, nu poti sa privesti idiferent bombardamentul mediatic. Asa ca ma decid sa fac si eu un gest cu conotatii romantice. Asta presupune un buchet de flori de sezon, nu prea scump ca sa nu dau impresia ca pun pret pe sarbatoarea asta nenorocita, si bineinteles o iesire obisnuita in oras.

Rezultatul? O plimbare imprevizibila, mai putin romantica, la sectia de politie, dupa ce un hot a sterpelit geanta prietenei mele. Plimbarea a fost prelungita si de o cautare de 40-60 de minute prin tomberoanele din jur in speranta ca hotul a luat banii, telefonul mobil si a aruncat geanta cu actele. False sperante! Asa cum ne-a explicat ulterior si politistul (care, stupoare, a fost foarte amabil si empatic :P), hotii de azi nu mai sunt gainarii de ieri. Pare-se ca doar aurolacii si boschetarii arunca geanta la intamplare, dupa ce au furat banii si lucrurile care mai pot fi valorificate din ea. Hotii "profesionisti", care se uita la serialele CSI, stiu ca orice semn pe care-l lasa poate sa dezvaluie un anumit mod de operare, trasee, zone de interes etc., asa ca scapa de urme cu premeditarea hollywood-iana a unor criminali in serie. Pe scurt arunca actele (cat de multa birocratie si multi bani sa le faci din nou!!) in canale sau in zone inaccesibile, dispar din peisaj o perioada pana se linistesc apele s.a.m.d. Asa ca e mult mai greu sa-i prinzi sau sa-i asociezi cu diverse infractiuni cu autor necunoscut, mi-a marturisit politistul cu nedisimulata tristete. Plus de asta, sa fim realisti, nu te poti astepta la o mobilizare totala a politiei cand prejudiciul e undeva in jurul a 1.000 RON... Mda...

In loc de concluzie zic doar: sa-i ia dracu pe hotii din ziua de azi, sa-o ia dracu si pe Valentine's Day asta si daca-mi permite-ti un mic sfat ( doar "common sense" ar zice englezii), pe care l-am primit la randul meu de la politist: atentie la "taxa pe neatentie"!
P.S.
Si sa nu uit! A doua zi, la serviciu, seful meu era un car de nervi. I-au furat si lui geanta la mall! Avea in ea si cadourile pentru Valentine's Day...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu